„Balkáni infrastruktúrán svájci menetrend szerint próbálunk járni”
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Húsz éve ömlik az uniós pénz a vasútba felemás eredményekkel. Lengyelországban nagysebességű vasúti hálózatot fejlesztenek, Csehországban sosem látott léptékű vasútépítés zajlik, közben Magyarországon a vasúti szolgáltatások színvonala és megbízhatósága kifejezetten aggasztó képet mutat, és ez a leállított vagy el sem indult fejlesztések miatt még hosszú évekig biztosan így is marad. Eközben a közlekedési forrásainkat továbbra is inkább közúti fejlesztésekre költjük, pedig a gyorsforgalmi úthálózatunk hosszában már lehagytuk Ausztriát is.
Városi, építészeti, közlekedési témákkal foglalkozó podcastsorozatunk legújabb epizódjában Spohn Márton közlekedésmérnökkel Édes Balázs urbanista, közlekedésgazdász beszélget a magyar vasútfejlesztés tágabb kontextusáról, hosszú távú tapasztalatairól és lehetséges jövőjéről.
- Mik a fő problémái a hazai vasúti hálózat fejlesztésének és működésének?
- Mi a szerepe a vasútnak a városi és elővárosi közlekedésben? Mi a helyközi közlekedésben?
- Milyen területeken van versenyelőnye a vasútnak az autózáshoz vagy épp a repüléshez képest?
- Hogyan értékelhető a rendszerváltás utáni évtizedek története a közlekedésben? Milyen hatásuk volt az uniós forrásoknak?
- Miért nem tud úrrá lenni a MÁV a mindennapi káoszon? Mennyi ebben Lázár János felelőssége?
Hallgasd alább:
Az epizód elérhető Spotify-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!
Hallgass bele ezekbe is:
Hogyan lehetne élhetőbbé tenni Budapestet a nyári forróságban?
A hőstressz mellett súlyos egészségügyi problémákat, sőt haláleseteket is okozhat a kánikula. Városi témákkal foglalkozó podcastsorozatunk legújabb epizódjában Ungvári Gáborral, a Regionális Energiagazdálkodási Kutatóközpont (REKK) kutatójával a városi hőhullámok elleni védekezésről beszélgettünk.
Vitézy Dávid: Az autók kiszorítása a belvárosból nem budapesti, hanem világtendencia
Élhetőbbek lettek-e a városok az autózás elterjedésével, ahogy az 1939-es New York-i világkiállításon bemutatott utópia, a Futurama ígérte? Városi témákkal foglalkozó podcastsorozatunk újabb epizódjában Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ alapítójával beszélget Édes Balázs urbanista.
Zsiday Viktor: Muszáj stabilan tartani a forintot, de ennek mi fizetjük meg az árát
Miért nő újra a magyar államadósság? Van-e okunk optimizmusra 5-10 éves távon? Zsiday Viktor közgazdász-elemzővel a globális gazdasági környezetről és a magyar kilátásokról beszélgettünk.