Már a nép kezében Elon Musk lakossági lángszórói, és jön a légrakétás Tesla is
Szombaton kiszállították az első ezer darabot az Elon Musk-féle Boring Company olcsó lángszoróiból. A leggyorsabb megrendelők a cég kaliforniai, hawthorne-i központjában vehették át a veszélyes eszközt. A frissen Not a Flamethrower-nek átnevezett lángszóró boldog tulajdonosairól maga Musk is megosztott egy képet:
Elon Musk fél éve jelentette be, hogy a rakéták, akkumulátorok és elektromos autók után ezzel a termékkel robban be a piacra. Az ötszáz dolláros eszközből húszezer darabot adtak el néhány nap alatt, ezzel az alagútfúró cég tízmillió dolláros bevételre tett szert. A Boring Companyt ugyanis nem lángszóró-forgalmazásra alapították, hanem arra, hogy alagutakat fúrjon Los Angeles alatt, illetve Washington és New York között a nagy sebességű Hyperloop vasutak számára.
Bár sokak szerint nem valami okos dolog lángszórókkal felruházni a népet az erdőtüzeknek kitett Kaliforniában, az állami döntéshozók májusban elejtettek egy javaslatot, amely szigorúbb biztonsági figyelmeztetéshez kötötte volna a hasonló eszközök forgalmazását. Az államban tavaly nyáron dúltak a valaha volt legpusztítóbb erdőtűzek, 46 ember meghalt.
Az első ezer darab kiszállításának alkalmából Musk szombaton egy viccesnek szánt használati utasítást tweetelt a lángszórókhoz.
Sürített levegővel süvítő Teslák
Ha mindez nem lenne elég, a hétvége nagy bejelentései közé tartozik az is, hogy Musk „rakétákat” szereltet az új Tesla Roadsterekbe, mégpedig választható opcióként a hátsó ülések helyére. Ezt is Musk erősítette meg a hétvégén, és néhány új részletet is elárult a roadsterek új „SpaceX-csomagjáról”.
Ami Musk először kis rakétahajtóműként írt le, valójában egyfajta sűrített levegős hajtómű lesz (COPV, compressed overwrapped pressure vessel), amiből ki lehet engedni a levegőt, és így extra hajtóerőhöz lehet jutni. A levegőt a Roadster akkumulátorai automatikusan pumpálják a rendszerbe, úgyhogy a kiegészítő meghajtásnak nincs speciális üzemanyagigénye.
A Tesla azt ígéri, az új sportkocsikat olyan 200 kWh-s akkumulátorral szereli fel, amely egy feltöltéssel 600 mérföldet bír, így a levegőpumpára is bőven jut elegendő energia.
A hajtóművekből tizet is elhelyeznének a meglehetősen kisméretű autóban, így merült fel, hogy a vevők a hátsó ülések helyett választhassák a rakétaélményt.
A Tesla Roadsternek egyébként már az első változata is rakétaként száguld, 1,9 másodperc alatt gyorsul százig, és 620 mérföldet képes egy feltöltéssel megtenni.
Előbb egy 500 dolláros márkás lángszóró, aztán egy Tesla az űrben – mit eszik a világ Elon Muskon?
Elon Musk az emberiség jótevőjének szerepébe bújt, ehhez képest néhány hete működő lángszórókat borított a piacra, kedd este óta pedig saját autója, egy piros sportkocsi kering az űrben. Van ennek bármi értelme?