Már a nép kezében Elon Musk lakossági lángszórói, és jön a légrakétás Tesla is
Szombaton kiszállították az első ezer darabot az Elon Musk-féle Boring Company olcsó lángszoróiból. A leggyorsabb megrendelők a cég kaliforniai, hawthorne-i központjában vehették át a veszélyes eszközt. A frissen Not a Flamethrower-nek átnevezett lángszóró boldog tulajdonosairól maga Musk is megosztott egy képet:
Elon Musk fél éve jelentette be, hogy a rakéták, akkumulátorok és elektromos autók után ezzel a termékkel robban be a piacra. Az ötszáz dolláros eszközből húszezer darabot adtak el néhány nap alatt, ezzel az alagútfúró cég tízmillió dolláros bevételre tett szert. A Boring Companyt ugyanis nem lángszóró-forgalmazásra alapították, hanem arra, hogy alagutakat fúrjon Los Angeles alatt, illetve Washington és New York között a nagy sebességű Hyperloop vasutak számára.
Bár sokak szerint nem valami okos dolog lángszórókkal felruházni a népet az erdőtüzeknek kitett Kaliforniában, az állami döntéshozók májusban elejtettek egy javaslatot, amely szigorúbb biztonsági figyelmeztetéshez kötötte volna a hasonló eszközök forgalmazását. Az államban tavaly nyáron dúltak a valaha volt legpusztítóbb erdőtűzek, 46 ember meghalt.
Az első ezer darab kiszállításának alkalmából Musk szombaton egy viccesnek szánt használati utasítást tweetelt a lángszórókhoz.
Sürített levegővel süvítő Teslák
Ha mindez nem lenne elég, a hétvége nagy bejelentései közé tartozik az is, hogy Musk „rakétákat” szereltet az új Tesla Roadsterekbe, mégpedig választható opcióként a hátsó ülések helyére. Ezt is Musk erősítette meg a hétvégén, és néhány új részletet is elárult a roadsterek új „SpaceX-csomagjáról”.
Ami Musk először kis rakétahajtóműként írt le, valójában egyfajta sűrített levegős hajtómű lesz (COPV, compressed overwrapped pressure vessel), amiből ki lehet engedni a levegőt, és így extra hajtóerőhöz lehet jutni. A levegőt a Roadster akkumulátorai automatikusan pumpálják a rendszerbe, úgyhogy a kiegészítő meghajtásnak nincs speciális üzemanyagigénye.
A Tesla azt ígéri, az új sportkocsikat olyan 200 kWh-s akkumulátorral szereli fel, amely egy feltöltéssel 600 mérföldet bír, így a levegőpumpára is bőven jut elegendő energia.
A hajtóművekből tizet is elhelyeznének a meglehetősen kisméretű autóban, így merült fel, hogy a vevők a hátsó ülések helyett választhassák a rakétaélményt.
A Tesla Roadsternek egyébként már az első változata is rakétaként száguld, 1,9 másodperc alatt gyorsul százig, és 620 mérföldet képes egy feltöltéssel megtenni.