A McDonald's is beszáll a műhúsbizniszbe, jön a Big Vegan

2019.05.10. · gazdaság

Nem kellett sokáig várni a McDonald's válaszára az elmúlt hetekben-hónapokban felerősödő műhústrendekre. A Burger King április elején dobta piacra a génszerkesztett húspogácsát tartalmazó Impossible Whoppert, majd a tíz éve növényi fehérjében utazó Beyond Meat műhúsos tex-mex gyorskajái lepték el az amerikai éttermeket, most pedig itt a meki Big Vegan TS nevű laborhúsburgere.

A gyorsétteremlánc elsőként az egyik legnagyobb nemzetközi piacán, Németországban tárja a fogyasztók elé a Nestlével való együttműködésben készült vegán burgert. Ha a németeknél nyerő lesz a Big Vegan, akkor jöhet a terjeszkedés – a Burger Kingnek is egy hónap lokalizált tesztidőszak kellett, hogy eldöntse, van igény az Impossible széles körű bevezetésére.

Steve Easterbrook, a cég vezérigazgatója áprilisban az első negyedéves jelentésekre reagálva mondta ki, hogy ideje komolyan fontolóra venni, megéri-e a láncnak beszállni a műhústrendbe a korábbi próbálkozások után. A cég ugyanis először két éve jelentette be a McVegan nevű szendvics bevezetését, amely szójából készült pogácsával kecsegtetett, de végül csak a svéd és a finn piacokon került a kínálatba.

Big Vegan TS
photo_camera Big Vegan TS Fotó: mcdonalds.de

A vásárlóknak persze ez nem volt elég, a számtalan komment mellett a vegán életmódkönyveiről ismert Kathy Freston petíciót is indított azért, hogy a McDonald's húsmentes opciókat is kínáljon – a Change.org felületén megosztott kezdeményezésnek már több mint 200 ezer aláírója van. 

A Big Vegan TS szójából és búzafehérjéből készült pogácsával helyettesíti az állati eredetű szendvicsbetétet, a hússzerű textúra eléréséhez pedig cékla-, répa- és kaliforniaipaprika-kivonatot használ a Nestlé, amely a Garden Gourmet brand alatt, Incredible Burger néven már több európai országban (hozzánk legközelebb Ausztriában) árul hasonló összetételű húspogácsát.

photo_camera Fotó: Nestlé

A CNN szerint, ha a cég végül úgy dönt, hogy az amerikai piacra is behozza a terméket, érdemes átgondolni a névválasztást, ugyanis úgy tűnik, hogy a Burger King sikerét is az biztosította be az Impossible Whopper esetében, hogy a vegetáriánusok és a vegánok helyett kifejezetten a húskedvelőknek ajánlották a terméket, a növényi pogácsa hússzerűségét kiemelve.

Az amerikaiak mindenesetre nagyon rákaptak a műhúsra: a Burger Kingnek beszállító Impossible Foods április végén bejelentette, hogy akár készlethiányra is lehet majd számítani, hiszen az eddigi 7000 partnerétterem mellé most még 7300 Burger Kingnek is kell növényi húspogácsát gyártani, ráadásul az eddigi éttermeikben is megduplázódott a laborhús iránti kereslet.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

link Forrás
link Forrás
link Forrás