Lakható volt-e valaha a Vénusz?

2021.11.04. · podcast

Hogyan használhatjuk a Vénuszt az exobolygók és a földönkívüli élet kutatásában? Lakható volt-e valaha a Vénusz, és ha igen, mi romlott el ott a Földhöz képest? Milyen biológiára számítunk a földön kívüli élet keresésekor? Miért fontos a folyékony víz jelenléte? Hogyan segíthet az életkutatásban a spektroszkópia? Egyáltalán mi lenne az az észlelés, amit a tudományos közösség elfogadna életre utaló jelként? Hogyan és honnan érdemes vizsgálni a szuperföldeket és a szupervénuszokat? A Betelgeuse vörös szuperóriás nagy 2020-as halványodása vajon a szupernóvává válás kezdete-e? Ha igen, biztonságos távolságban vagyunk-e tőle?

Nyáron indult, az Astronomy on Tappel közösen támogatott podcastsorozatunkban Kun Emma és Molnár László csillagászok, a Konkoly Thege Miklós Csillagászati Intézet kutatói és Tóth András, a Qubit állandó szerzője, a Budapest Science Meetup szervezője beszélget a csillagászat és az űrkutatás legforróbb híreiről.

Hallgasd alább:

Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

Az első adásban azt vizsgáltuk, vajon a kínaiak megtörték-e a marsi átkot, a másodikban, hogy mennyire veszélyes az út a világűrbe.

Hallgass bele ezekbe is: