Mennyire veszélyes az út a világűrbe?

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

Hogyan lehet kijutni a világűrbe, és mennyire veszélyes az út? Mi az a Kármán-vonal, és mért pont ott kezdődik a világűr? Mik azok a Van Allen-féle sugárzási övek, és valóban elfeledkezett-e róluk a NASA a holdutazások közben? Visznek-e az űrhajósok magukkal Geiger–Müller-számlálót? Mi az a dél-atlanti mágneses anomália, és milyen jelenség a foszfén? 2028 után három új űrszonda (a Davinci+, a Veritas, és az európai EnVision) indul a Vénuszhoz: vajon léteztek-e egykor óceánok a bolygón, mi vezetett az elszabaduló üvegházhatáshoz, és vannak-e jelenleg aktív vulkánok a felszínen? Na és tényleg van-e életre utaló foszfor-hidrogén (foszfin) a Vénusz felsőlégkörében? Milyen küldetéseket kaszált most el a NASA, és mi mindent kellene még a Naprendszerben alaposan kikutatni?

Nyáron indult, az Astronomy on Tappel közösen támogatott podcastsorozatunkban Kun Emma és Molnár László csillagászok, a Konkoly Thege Miklós Csillagászati Intézet kutatói és Tóth András, a Qubit állandó szerzője, a Budapest Science Meetup szervezője beszélget a csillagászat és az űrkutatás legforróbb híreiről.

Beszélgetésüket hallgasd alábbi csatornáinkon:

Az epizód elérhető Spotify-onGoogle Podcasts-onApple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

Az előző adásban azt vizsgáltuk, vajon a kínaiak megtörték-e a marsi átkot?

Járvány, klímaváltozás, forradalmak – mindez csak három dermesztő arca annak a felbolydult világnak, ami ránk vár. Lesz még neki jó pár. Ha teheted, segítsd a munkánkat, mi megháláljuk a bizalmadat, és ebben a nagy zavarodottságban hitelesen, alaposan és közérthetően magyarázzuk el, hogy a legégetőbb kérdésekre milyen válaszokat adnak a sárgolyó legnagyobb elméi. Maradj velünk. Támogatom a Qubit szerkesztőségét!

Hallgass bele ezekbe is: