Már több mint ötezer távoli bolygót tart szoros megfigyelés alatt az emberiség

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

Március végén az amerikai űrhivatal további 65 exobolygóval bővítette azoknak a Naprendszeren kívüli planétáknak a lajstromát, amelyekről a NASA adatokat kezdett gyűjteni. A megfigyelt naprendszeren kívüli bolygók némelyike a saját csillaga körül kering, míg mások szabadon levitálnak ide-oda a világűrben.

Az eddig azonosított exobolygók legnagyobb többsége a Földhöz hasonló sziklás kőzetbolygó, míg mások a Jupiterhez hasonló gázbolygók. A legérdekesebbek némelyike egyszerre két csillag vagy épp egy évmilliókkal ezelőtt összeomlott fekete lyuk körül kering.

A NASA kutatóinak becslése szerint több száz milliárd exobolygó létezhet, miközben az emberiség az első naprendszeren kívüli planétáról mindössze 30 évvel ezelőtt, 1992-ben jegyzett fel bármit is. Azóta vezeti a NASA az úgynevezett Exoplanéta Archívumot, amelyet új felfedezésekkel és adatokkal tartanak naprakészen. Öt éven belül tervezik az űrbe juttatni az exobolygó-detektálásra az eddigi technológiáknál lényegesen alkalmasabb Nancy Grace Űrteleszkópot, onnantól várják az adatok igazi robbanását. Az exobolygószpotting azért lesz egyszerűbb a Nancy Grace űrteleszkóppal, mert az százszor nagyobb teret tud majd belátni, mint a mintegy három évtizede útnak indított Hubble Űrteleszkóp.