Kiadtak még három lenyűgöző képet a James Webb űrtávcső első felvételei közül

Miután amerikai idő szerint hétfő délután bemutatták a James Webb űrtávcső (JWST) legelső teljes értékű, színes felvételét, a NASA kedden további három olyan képet publikált, amelyet a teleszkóp tudományos műszereinek segítségével készítettek.

Az első felvétel a Stephan's Quintet névre hallgató galaxiscsoportról készült, amely öt galaxisból áll, és 290 millió fényévre található, a Pegasus csillagképben. Ebben négy galaxis alkot valódi csoportot, ami azt jelenti, hogy gravitációs hatást mérnek egymásra, amely idővel az összeolvadásukhoz vezet.

A Stephan's Quintet galaxiscsoport
photo_camera A Stephan's Quintet galaxiscsoport Fotó: NASA, ESA, CSA, and STScI

A következő képen az Éta Carinae-ködben található, közeli és fiatal csillagkeletkezési régió (NGC 3324) pereme látható. A csillagköd közel 8 ezer fényévre van a Földtől, és nagy tömegű csillagoknak ad otthont. A JWST által infravörös fényben rögzített képen először láthatók a csillagkeletkezés korábban láthatatlan területei..

photo_camera Fotó: NASA, ESA, CSA, and STScI

Az utolsó felvétel pedig a Caldwell 74 (NGC 3132) planetáris ködöt fedi fel, amely egy haldokló csillagot körülvevő ionizált gázfelhő. A középpontban lévő kettőscsillag halványabb tagja évezredek óta bocsátja ki a gáz- és porgyűrűket minden irányba, de a JWST képén látható először, hogy a csillag porba burkolózott. A Déli Gyűrűsköd néven is ismert planetáris köd körülbelül 2500 fényévre található a Földtől.

A Caldwell 74 planetáris köd közeli infravörös (balra), valamint közép-infravörös (jobbra) képe