Hiába keresik kedvenc sörüket a boltokban a japánok

október 3.
gazdaság
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Az Asahi céget ért kibertámadás nyomán komoly hiány lépett fel a szigetország kedvelt söréből. Mint ismeretes, az Asahi Group japán gyárainak többsége hétfőt követően leállt, miután a támadás megbénította a rendelési és szállítási rendszereiket.

Japánban mostanra komoly hiány alakult ki a vállalat termékeiből, beleértve a Super Dry sört, amelyből az országban már sehova nem szállítanak, és a népszerű Famimaru palackozott teát. Pénteki közleményében a vállalat beismerte, hogy jelenleg nem képes pontos időpontot megadni a probléma helyreállítására, egyben jelezte, hogy megkezdték a megrendelések és szállítások „részleges kézi feldolgozását”. A jelentős japán kiskereskedelmi láncok mindegyike, köztük a 7-Eleven és a FamilyMart is figyelmeztette a vásárlókat, hogy az Asahi termékek országos hiányával kell számolniuk – írja a BBC.

A cégnek harminc üzeme van Japánban, amelyek sört, italokat és élelmiszereket gyártanak. A termelésleállás nem érintette a csoport Japánon kívüli vállalatait. Az Asahi tulajdonolja Magyarországon a Drehert, amelynél két évvel ezelőtt 100 milliárdos fejlesztési programot hirdetett, de hozzá tartoznak olyan globális brandek, mint a Peroni, a Pilsner Urquell és a Grolsch, és lokális márkák is, mint amilyen a brit Fuller és London Pride, valamint részesedése van a kínai Tsingtao söripari vállalatban is.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: