A Nestlé feltalálta az édes csokit, amihez nem kell hozzáadott cukor, sem édesítő
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a svájci Nestlé kutatói kifejlesztettek egy olyan módszert, amellyel hozzáadott cukor nélkül lehet édes csokoládét gyártani, pusztán a kakaó feldolgozásából visszamaradt anyagok felhasználásával. A cég egyből le is védette a technológiát, amelynek lényege, hogy por állagúvá zúzzák a kakaóbabot borító fehér terméshúst, amely természetes cukortartalommal bír.
A Bloomberg szerint először az ázsiai piacon tesztelik az így készült termékeket: Japánban ősztől lehet majd kapni a 70 százalékos étcsoki borítású, természetesen édesített KitKat szeleteket. A cég szerint az édesítőszerként szolgáló terméshúst korábban sosem hasznosították, hanem ment a szemétbe. Alexander von Maillot, a Nestlé édességekkel foglalkozó ágának vezetője szerint hamarosan más országokban is árulják majd az így készült termékeket, a jövőben pedig a tej- és a fehércsokoládéknál is hasznosítják majd ezt a technikát.
Negyedannyi cukor lesz a csokiban, pedig nem is ez volt a cél
„A terméshús felhasználása prémium csokivá teszi a termékeket. A cukor olcsó hozzávaló” – mondta von Maillot a lapnak. A japán piacra kerülő KitKat 40 százalékkal kevesebb cukrot tartalmaz a hozzáadott cukorral készült hasonló csokiszeletekhez képest, miközben az ígéretek szerint ugyanolyan édes lesz. A most kapható KitKat Darkban 12,3 gramm cukor található, vagyis az új technológiával körülbelül 5 grammra csökken az étcsokis KitKatek csomagonkénti cukortartalma – de az nem hozzáadott cukor lesz.
Von Maillot azt is elmondta, hogy igazából nem ez volt a céljuk az új módszer kifejlesztésével: „a cukortartalom csökkentése véletlen volt, nem erre fókuszáltunk. Egyszerűen a csokoládékészítés új lehetőségeit mértük fel, amelyek segítségével minél többet felhasználhatunk a kakaó terméséből.”
Persze rosszul semmiképpen sem jött a Nestlének a felfedezés, az élelmiszeriparra ugyanis fogyasztói és kormányzati nyomás is nehezedik több országban: az emelkedő elhízási ráták és a cukorbetegek növekvő száma miatt egyre inkább az egészségesebb termékek felé mozdulnak az édességeket, üdítőket gyártó cégek.