Egy arany-, hét ezüst- és hét bronzérmet szereztek a magyar diákok a tudományos olimpiákon

2021.07.28. · tudomány

Miközben a tokiói olimpián egyre bővül az érmeket szerző magyar sportolók száma, a világban számos tudományos diákolimpia is zajlik, amelyeken a magyar fiatalok is kiemelkedő eredményeket értek el: a júliusban megrendezett három tudományos olimpián összesen 15 érmet szereztek a magyar diákok.

A Nemzetközi Biológiai Diákolimpiát (IBO) július 18. és 23. között rendezték meg – bár lisszaboni olimpia néven futott, a versenyeket online rendezték. A magyar csapat közös, egyhetes online felkészítését Bán Sándor végezte, a feladatok fordításában Bán Sándor, Borbola Andrea, Dr. Erős-Honti Zsolt, Gál Viktória és Seres Ádám Zoltán vettek részt.

A magyar csapat végül négy ezüstéremmel végzett: Kóta Kata, a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanulója, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban tanuló Nguyen Bich Diep, a Kaposvári Táncsics Mihály Gimnáziumban tanuló Szekér Máté Márk és a szeghalmi Péter András Gimnázium és Kollégium diákja, Szabó Márton végzett második helyen a versenyén.

photo_camera A Nemzetközi Biológiai Diákolimpia magyar résztvevői balról jobbra: Szekér Máté Márk, Szabó Márton, Kóta Kata, Nguyen Bich Diep Fotó: Tudományos Olimpikonok / Facebook

Július 17-24-én rendezték meg az idei Nemzetközi Fizikai Diákolimpiát (IPhO), ahol a magyar csapat 1 arany-, 2 ezüst- és 2 bronzérmet szerzett. A helyezést szerző magyar diákok:

• Kovács Csaba Balázs (aranyérem, Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakközépiskola, 11. évfolyam),
  • Bokor Endre (ezüstérem, Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium, 12. évfolyam),
  • Bonifert Balázs (ezüstérem, Baár-Madas Református Gimnázium, 12. évfolyam),
  • Varga Vázsony (bronzérem, Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium, 12. évfolyam),
  • Tóth Ábel Levente (bronzérem, Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium, 12. évfolyam).
photo_camera A Nemzetközi Fizikai Diákolimpia magyar résztvevői: Bokor Endre, Tóth Ábel Levente , Bonifert Balázs, Varga Vázsony, Kovács Csaba Balázs Fotó: Tudományos Olimpikonok / Facebook

A legtöbb érmet a Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) szerezték a magyar diákok, amit a kijelölt szentpétervári helyszín helyett csak virtuálisan rendeztek meg július 14. és 24. között.

A csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó Kornél György, Fleiner Zsigmond és Velich Nóra Zoé pedig bronzérmet szerzett.

A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronzérmet szerzett
photo_camera A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó Kornél György, Fleiner Zsigmond és Velich Nóra Zoé pedig bronzérmet szerzett Fotó: Tudományos Olimpikonok / Facebook

Jelenleg is zajlik a Nemzetközi Kémiai Diákolimpia (IChO), amit Oszaka helyett szintén csak online rendeznek meg július 24. és augusztus 2. között, itt is lehet drukkolni a magyar diákoknak.