A Meta mesterséges intelligenciája már társasjátékban is jobb, mint az ember
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Bár nem a klasszikus társasjátékot játszották, a mesterséges intelligenciák (MI) kimondottan jól boldogultak az emberek között is a kompetitív és kooperációt igénylő Diplomacy nevű játékban. Azokat a részeket, amelyekben a játékosok tárgyalásokat folytatnak, ugyan elhagyták, de az együttműködési lépéseket megtartották. Így az MI-nek is kellett az emberekkel közös döntéseket hoznia, ami a technológiában egyedülálló, írja a New Scientist.
A Meta fejlesztői szerint különleges megközelítést igényelt az, hogy a mesterséges intelligenciát nemcsak a játékszabályokra, hanem az együttműködés alapjaira is meg kellett tanítani. Ezért sem volt önmagában célravezető a szokásos, az MI-k programozásában használt megerősítéses (trial-and-error) tanulás. Ezt ki kellett egészíteni a megfigyeléssel: a játékban használt két intelligencia 46 ezer, az emberek által játszott játékot tanulmányozott, ebből megismerte az emberek játékstílusát és stratégiáit.
Ugyan a pókerben, a sakkban vagy a góban elegendő az önálló, a játékszabályok ismeretén nyugvó döntéshozatal, addig a Diplomacy nyertes stratégiája ennél összetettebb. A kiképzett mesterséges intelligenciák azonban sikerrel jártak: egy online meghirdetett bajnokságon, ahol a játékosok tudták, hogy 6 partnerük közül az egyik egy gép (a játékot 7 játékos játszhatja), viszont nem ismerték, hogy melyik az, a MI-k az összetett első és harmadik helyet szerezték meg a legalább két játékot játszó versenyzők között.
A 62 játékos mezőnyében kezdők és profik egyaránt voltak, ők mérkőztek meg a különböző emberi reakciókra programozott mesterséges intelligenciákkal. Minden gép 50 játékot játszott.
Nem ez volt azonban az első próbálkozás, hogy a mesterséges intelligenciák kooperatív játékokban hívják ki az embereket. A Meta fejlesztői évek óta dolgoznak azon, hogy az algoritmusok finomításával egyre jobb eredményeket érjenek el a területen. 2021 májusában publikáltak egy tanulmányt arról, hogy egy online játéktérbe nevezték be a mesterséges intelligenciát, ami 1128 személy mellett a 17. helyet érte el a ranglistán.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Magától tanult meg videójátékozni az ember- és egérsejtekből alkotott laboratóriumi miniagy
Az ausztráliai Cortical Labs 800 ezer sejtből álló mesterségesen létrehozott biológiai neuronhálózata képes külső forrásból származó információt befogadni, feldolgozni, majd valós időben reagálni.
Egyszerű szövegekből videókat kreál a Meta új AI-modellje
Nem kellett sokat várni arra, hogy emeljék a tétet a mesterségesintelligencia-alapú tartalomgyártásban. Az OpenAI-féle, szövegből képeket alkotó Dall-E 2-re Zuckerbergék videógenerátorral válaszoltak.
A Meta olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, amely az agyhullámokból találja ki, mit mondunk
A rendszer 73 százalékos pontossággal megjósolta, hogy egy elhangzott beszéd milyen szavakat tartalmazott, és bár korai szakaszában jár a technológia, a legtöbb hasonló megoldással szemben nincs hozzá szükség invazív beavatkozásra.