Kihagyják a paradicsomot a hamburgerből az indiai mekikben

A meleg, esős időjárás miatt ötször annyiba kerül a paradicsom Indiában, mint tavaly, és miközben a közösségi médiában sorra születnek a mémek arról, hogy mi drágul jobban az országban, az India északi és keleti részén lévő McDonald’s éttermek üzemeltetője, a Connaught Plaza drámai döntést hozott: mostantól 150 étteremben kimarad a paradicsom az ételekből.
A 150 gyorséttermet üzemeltető cég közleménye szerint nem az áremelkedés az oka a paradicsomhiánynak, hanem az áru minősége nem megfelelő. Ennek némileg ellentmondani látszik, hogy az ország nyugati mekijeit üzemeltető Westlife Foodworld nem számolt be áruhiányról, ahogyan a Subway sem panaszkodott ilyesmire.
Csőd, bukás, hagyma
Vijay Sharma mumbai zöldséges szerint míg korábban naponta negyven kiló paradicsomot adott el, most már csak ötöt. A zöldség (gyümölcs) kilónkénti ára Új-Delhiben 120 rúpiára (kb. 517 forintra) emelkedett, míg év elején még csak 22 rúpiába (kb. 95 forintba) került.
A kereskedők további áremelkedésre számítanak: az India Today szerint nem kizárt, hogy a napokban egy kiló paradicsom ára már a 200 rúpiát is meghaladja majd, vagyis drágább lesz, mint két liter gázolaj.
Az országban a hagyma és a paradicsom ára olyan érzékenyen érinti a fogyasztókat, hogy az utcára is mennek miatta, a Mint szerint pedig a világ legnépesebb demokráciájában volt már olyan kormány, amelyik a hagyma árába bukott bele. A Connaught Plaza szerint csak ideiglenes hiányról van szó, a helyzet idővel normalizálódni fog, mindenesetre ketchupot egyelőre még adnak az éttermeikben.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: