Humanoid robotok gyártásába kezd a Tesla

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

A Tesla csütörtökön tartotta meg a kaliforniai Palo Altóban az AI Day nevű rendezvényét, amelynek elsődleges célja, hogy a cég magához csábítsa a víziójához leginkább passzoló, legtehetségesebb mérnököket, de ez gyakran az Elon Musktól nem szokatlan nagyotmondással is társul, hiszen valamivel meg kell ragadni a legjobbak figyelmét. Most sem volt ez másképp.

Miután a cég mérnökei bemutatták a Dojo nevű szuperszámítógépet működtető saját gyártású csipet (D1), valamint további részleteket árultak el a Tesla-fanok által régóta várt Full Self-Driving önvezető üzemmódról, az előadás végén egy robotként mozgó, fehér-fekete öltözetbe bújt alak lépett a színpadra, hogy Elon Musk bejelentse: ez még nem a Tesla-robot, de valahogy így fog kinézni.

Musk onnan indított, hogy ma már nyugodtan lehet a Teslát a világ legnagyobb robotikával foglalkozó cégének nevezni, hiszen a legyártott több mint egymillió autó gyakorlatilag nem más, mint négy keréken guruló, értelemmel ellátott robot. És ha ezt elfogadjuk, akkor miért ne gyárthatna a cég olyan termékeket, amelyek a robot szó hallatán egyből az ember eszébe jutnak? Így született a humanoid Tesla Bot, vagy fedőnevén az Optimus ötlete.

„Ha egy humanoid robot el tudja végezni azokat a monoton feladatokat, amikre ma még csak az emberek képesek, akkor jó esély van rá, hogy átformálják a világgazdaságot a bérköltségek csökkentése útján” – mondta Musk, aki szerint a robotokat barátságosra tervezik, és az elsődleges feladatuk az lesz, hogy eligazodjanak az emberek világában, és felszabadítsák őket a veszélyes, unalmas, monoton munkák terhe alól.

„Olyanokra lesz jó például, hogy megkéred, menjen el a boltba, és vásároljon be neked, meg ilyesmik” – mondta a Tesla vezére.

Fotó: Tesla

Az Optimust ugyanazok a csipek és szenzorok működtetik majd, mint amiket a Tesla autói használnak az önvezetéshez. A körülbelül 172 centiméter magas robot fejrészét egy képernyő borítja majd, ahol hasznos információk jelenhetnek meg, és Musk arról is biztosított mindenkit, hogy a tervezés során ügyelnek arra, hogy a robotok ereje ne múlja felül az emberekét, és bármilyen hiba esetén el lehessen futni előlük.

A bemutató alapján az 57 kilogrammos robotot a Tesla Autopilot kameráival látják el, több mint 20 kilogrammnyi teher cipelésére és közel 70 kilogramm emelésére lesz képes, és a maximum futási sebessége 8 km/h körül lesz. Musk kiemelte, hogy a robotok nem a Tesla gyártási folyamataiban fognak részt venni, hanem eladásra, hétköznapi használatra tervezik őket. Ha minden jól megy, már jövőre láthatjuk az Optimus prototípusát.

Fotó: Tesla

Ezeket a bejelentéseket persze érdemes a helyükön kezelni. A 2019-es Autonomy Day konferencián például arról beszélt Musk, hogy a Tesla önvezető taxik gyártásán dolgozik, és 2020-ra már egymillió ilyen jármű lesz majd az utakon – azóta sem látni őket. Még korábban, 2016 októberében egy másik nagyszabású rendezvényen mutatta be a Solar Roof nevű, a háztetőket napelempanelekkel helyettesítő üzletágat, és bár később azt is mondta, hogy 2019 lesz a Solar Roof éve, a mai napig nem sikerült berobbantani az üzletet. A Neuralink meg egy külön történet.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: