Túl keveset tudunk a nagyvárosok akusztikájáról és hangjairól, pedig lényeges hatásuk van az életminőségünkre
![](https://assets.4cdn.hu/kraken/7bhTpzm7u6tX4q4qs-xxs.jpeg?width=96&height=96&fit=crop)
Urbanisztikai sorozatunk legfrissebb adásában hangmintákkal és kompozíciókkal meg-megszakítva arról beszélgettünk, hogy mi történik, ha tudatosan figyelni kezdünk arra, hogy milyen hangtájban, milyen hangi környezetben éljük a városi mindennapjainkat. Hogyan jellemezhető egy nagyváros hangi és akusztikai szempontból? Min múlik, és hogyan változik, hogy milyen érzelmeket váltanak ki belőlünk az egyes hangok? Milyenek a jó és a rossz hangok? Hogyan érdemes vizsgálnunk a várost mint akusztikus ökológiai rendszert? Ki mit hall meg a saját városában, van-e menekülés a zajok elől, és mi a csend ára?
Városi, építészeti, közlekedési témákkal foglalkozó podcastsorozatunk újabb epizódjában a Hangkert podcast alkotói közösségével: Farkas-Kovách Rékával, Hajnóczy Csabával, Kiss Bálinttal és Sinkó Borival beszélget Édes Balázs urbanista, közlekedésgazdász.
Hallgasd alább:
Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!
A korábbi adásokban Erő Zoltánt, Budapest főépítészét, Kádár Bálintot, a Kortárs Építészeti Központ elnökét, Somogyi Krisztina építészetkritikust, az Építészfórum volt főszerkesztőjét, Vincze Miklós újságírót, a városi történetek kutatóját, Osvárt Andrea színésznőt, társasházi aktivistát, Bardóczi Sándort, Budapest főtájépítészét, Vitézy Dávid városmobilitási szakértőt, a Budapesti Közlekedési Központ alapítóját és Tamási Miklóst, a Fortepan alapító szerkesztőjét faggattuk.
(A címlapképet Németh Dániel készítette a budapesti Harley-fesztiválon 2023 nyarán.)
Hallgass bele ezekbe is:
Kapcsolódó cikkek
Hogyan lehet Budapest kompakt város?
![Hogyan lehet Budapest kompakt város?](https://assets.4cdn.hu/kraken/7B2cF9IfS8cz1E2qus.jpeg)
![Erő Zoltán főépítész: Nem szabad tovább terjeszkednie Budapestnek](https://assets.4cdn.hu/kraken/7bpaj71pjgiHKeF1s.jpeg)
![Mi marad a budapesti turizmusból a járvány után?](https://assets.4cdn.hu/kraken/7cBQd5ShcerLPoGks.jpeg)
![Miért undorodnak a magyarok a modern építészettől?](https://assets.4cdn.hu/kraken/7emkRjV775FQUyIas.jpeg)
![Az építészeti értékek megőrzése nem arról szól, hogy kinek mi tetszik](https://assets.4cdn.hu/kraken/7iLhd2hfFj1QPSKXs.jpeg)
Osvárt Andrea: Budapesten nincs hagyománya annak, hogy megvédjük saját lakókörnyezetünket
![Osvárt Andrea: Budapesten nincs hagyománya annak, hogy megvédjük saját lakókörnyezetünket](https://assets.4cdn.hu/kraken/7lYLp0qVreL6JqAAs.jpeg)
Bardóczi Sándor főtájépítész: Az egycentis gyep a városban nem más, mint fenntarthatatlan ökológiai sivatag
![Bardóczi Sándor főtájépítész: Az egycentis gyep a városban nem más, mint fenntarthatatlan ökológiai sivatag](https://assets.4cdn.hu/kraken/7sV8KUytDvlKfIQls.jpeg)
![Vitézy Dávid: Az autók kiszorítása a belvárosból nem budapesti, hanem világtendencia](https://assets.4cdn.hu/kraken/7t6Vo5PNgZ6UKeBcs.jpeg)
![Küzdenünk kell Budapest egyediségéért, mert lassan minden világváros ugyanolyan](https://assets.4cdn.hu/kraken/7strYrZ3noQbCu8Fs.jpeg)