Úgy megviselte az éttermeket a járvány, hogy a Burger King a Mekit és a KFC-t kezdte reklámozni
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
„Sosem gondoltuk volna, hogy erre kérünk majd, de a több ezer dolgozót foglalkoztató éttermeknek komolyan szüksége van rád ezekben az időkben” – szól a brit Burger King hétfőn közzétett állásfoglalása, amely már a címével felkelthette a gyorsétteremláncok rivalizálását kulturálisan magukévá tett olvasók figyelmét: „Rendelj a McDonald'sból!”.
A nyilatkozat szerint most mindegy, hogy tőlük, a Mekiből, a KFC-ből, a Subwayből vagy bármelyik „testvér-étteremlánctól” rendelnek ételt, hiszen nemcsak a kedvenc helyeik, hanem az egész vendéglátóipar sorsa függ attól, hogy elfordulnak-e az emberek a tömegétkeztetéstől.
„Ha segíteni akarsz, a továbbiakban se tagadd meg magadtól ízletes ételeinket, rendelj házhoz szállítással, kérd elvitelre vagy látogass el drive thru éttermeinkbe. Egy Whopper mindig a legjobb választás, de Big Macet rendelni sem rossz döntés.”
Az amerikai Burger King még radikálisabb módszerrel készült a Halloweenre. Akik az étteremlánc mobilappján keresztül igazolták, hogy meglátogatták „a bolygó legfélelmetesebb helyeinek” egyikét (vagyis a megadott, egykor működő, de már bezárt McDonald's, Wendy's vagy Jack in the Box éttermeket), ingyen Whopperre beváltható kupont kaptak.
Bár a koronavírus-járvány minden vendéglátóhely működését felborította, az éttermek még rosszabbul jártak, mint például a kocsmák. Egy nyári felmérés szerint a február előtt nyitva tartó brit éttermeknek csak a 36 százaléka nyitott újra július végéig, míg a kocsmák (pubok) esetében ez az arány 94, a bárok esetében pedig 62 százalék.
Az év első felének nagy nyertesei a kizárólag étel-házhozszállítással operáló cégek: a Just Eat nevű szolgáltató például 36 százalékkal több rendelést vett fel a szokásosnál ebben az időszakban, így 44 százalékkal nagyobb bevételt és 133 százalékkal több profitot könyvelhetett el. A rendelések aránya a vásárlási módok között az egész szektorban nőtt, a februári 5,9 százalékról 13,1 százalékra.
A kormány egy sajátos, 500 millió fontos programot (Eat Out to Help Out) indított augusztusban, amely során egy hónapig féláron lehetett ételt és nem alkoholos italt vásárolni 10 font értékig. A program gazdasági hatását októberben marginálisnak értékelték, mivel a vendéglátóhelyek 66 százaléka szeptember végéig további bevételkiesésekről számolt be. Más kutatók szerint viszont az éttermi étkezésre buzdító program csak még több koronavírusos esetet generált.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Ez az igazi country: a Burger King megzenésítette a tehénfingot
A gyorsétteremlánc egy új, kisebb metánkibocsátású marhából készült húspogácsát reklámoz a hiánypótló dallal, amelyben szó esik a tehénböfögésről is. A számhoz készült klipet Michel Gondry rendezte.
Klímavédelmi össztűz zúdult a McDonald'sra, a KFC-re és a Burger Kingre is
A 6500 milliárd dolláros vagyont kezelő befektetői csoport arra szólította fel a gyorséttermeket, hogy márciusig tervezzék meg és hozzák nyilvánosságra, hogyan tudják fenntarthatóbbá tenni működésüket. A húsról azért nem akarják lenevelni a fogyasztókat.
Már Budapesten is kapható a műhúsburger, de vajon jobb, mint amit a Mekiben vagy a Burger Kingben adnak?
Versenyre tud-e kelni az izolált borsóprotein, a kanolaolaj, a finomított kókuszolaj, a bambuszcellulóz, a metilcellulóz, a burgonyakeményítő, a maltodextrin, az élesztőkivonat, a gumiarábikum, a citruskivonat, az aszkorbinsav, a céklalékivonat, a módosított keményítő és az annatto a húsból készült hamburgerrel?