A katonásan átszervezett közoktatással tönkreteszik Magyarországot

2022.12.11. · podcast

A közoktatás válságáról szóló Qubit Live #6 eseményünkön oktatáskutató szakemberekkel jártuk körbe, hogy mi is a valódi probléma Magyarországon az iskolarendszerrel. A napokban a Live-on elhangzott előadásokat és kérdéseket osztjuk meg veletek, Lannert Judit, Horn Dániel, Kertesi Gábor és Váradi Balázs előadása és a kerekasztal-beszélgetés már elérhető, most zárásként a nézői kérdéseket is publikáljuk.

Miért fontos az állami kompetenciamérés? Lehet-e a teszteket adaptálni sajátos nevelési igényű gyerekekre? Elfogadható-e, hogy az állami fenntartású iskolák is pénzt kérjenek a tanulóktól? Kialakulhat szürkepiac az oktatásban? És legfőképp: mi lesz velünk, ha a magyar oktatásban minden úgy marad, ahogy most van?

A hatodik Qubit Live végén a közönség is kérdezett, leginkább arról, hogy mi lesz a közoktatással így, hogy a hónapok óta tüntetések és megmozdulások ellenére nyilvánvalóan szándék sincs a helyzet rendezésére. Horn Dániel óvatos optimista volt, szerinte nem marad minden változatlan, mert már akkora a feszültség, hogy „biztosan történni fog valami”. Lannert Judit szerint nagyon fontos az, amit a tanárok egyénként tudnak tenni az oktatásban, a saját munkájukat színesebbé, innovatívabbá varázsolhatják, de most többre van szükség: „a tanároknak meg kell szervezniük magukat”. Kertesi Gábor szerint az, hogy az önálló oktatási minisztérium felszámolásával kormányzati szinten már senki nem képviseli az oktatás érdekeit, és hogy militarizált rendszerbe szervezték át a közoktatást, tönkre fogja tenni Magyarországot. Ezért arra buzdított, hogy az összes szakszervezet és a teljes társadalom vállaljon szolidaritást a tanárokkal és az iskolák ügyével. Nézd itt:

Vagy hallgasd alább:

Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

A Qubit Live #6 tudományos estet, valamint a videók és a podcastok elkészítését az Oriens támogatta.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

link Forrás
link Forrás