Mi kell ahhoz, hogy egyre többen tegyék le az autót Budapesten?

Az Európai mobilitási hét budapesti kísérő eseményeként a fenntartható közlekedési módokról és a biciklis átalakulásról beszélgettünk vendégeinkkel.

Hogy állnak ma a szelíd közlekedési módok Budapesten? Mi kell ahhoz, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést vagy a kerekpárt? Hogyan tudjuk adatalapú gondolkodással és elemzésekkel segíteni ezt a folyamatot? Hogyan lesznek villamosrajongó és biciklimániás gyerekekből autóra szoktatott fiatalok? Milyen különbségek vannak a nők és férfiak mobilitási szokásai között? Hogyan lehet növelni a kerékpározás biztonságát, és elérni a biztonságérzet javítását? Milyen tanulságai vannak a városi biciklizés és a szabályozás korai történetének Budapesten?

Városi, építészeti, közlekedési témákkal foglalkozó podcastsorozatunk extra epizódjában Halász Áron fővárosi fenntartható közlekedési szakreferenssel, Kimmer Diána ügyfélélmény- és elemzési menedzserrel (BKK), Bereczky Ákos mikromobilitási szakértővel és Rab Judit közterületfejlesztési és szabályozási vezetővel (BKK) élőben beszélget Édes Balázs urbanista, közlekedésgazdász.

Hallgasd alább:

Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

A korábbi adásokban Erő Zoltánt, Budapest főépítészét, Kádár Bálintot, a Kortárs Építészeti Központ elnökét, Somogyi Krisztina építészetkritikust, az Építészfórum volt főszerkesztőjét, Vincze Miklós újságírót, a városi történetek kutatóját, Osvárt Andrea színésznőt, társasházi aktivistát, Bardóczi Sándort, Budapest főtájépítészét, Vitézy Dávid városmobilitási szakértőt, a Budapesti Közlekedési Központ alapítóját, Tamási Miklóst, a Fortepan alapító szerkesztőjét és a Hangkert podcast alkotói közösségét faggattuk.

A címlapkép a budapesti Petőfi Sándor utca torkolatában, a Ferenciek tere felől nézve készült 1939-ben, forrása a Fortepan. A beszélgetés létrejöttét és a podcast elkészítését Budapest Főváros Önkormányzata támogatta. Az adást élőben rögzítettük, elnézést kérünk a hanghibákért.

Kapcsolódó cikkünk:

link Forrás

Hallgass bele ezekbe is:

link Forrás
link Forrás