Mi kell ahhoz, hogy egyre többen tegyék le az autót Budapesten?
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Az Európai mobilitási hét budapesti kísérő eseményeként a fenntartható közlekedési módokról és a biciklis átalakulásról beszélgettünk vendégeinkkel.
Hogy állnak ma a szelíd közlekedési módok Budapesten? Mi kell ahhoz, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést vagy a kerekpárt? Hogyan tudjuk adatalapú gondolkodással és elemzésekkel segíteni ezt a folyamatot? Hogyan lesznek villamosrajongó és biciklimániás gyerekekből autóra szoktatott fiatalok? Milyen különbségek vannak a nők és férfiak mobilitási szokásai között? Hogyan lehet növelni a kerékpározás biztonságát, és elérni a biztonságérzet javítását? Milyen tanulságai vannak a városi biciklizés és a szabályozás korai történetének Budapesten?
Városi, építészeti, közlekedési témákkal foglalkozó podcastsorozatunk extra epizódjában Halász Áron fővárosi fenntartható közlekedési szakreferenssel, Kimmer Diána ügyfélélmény- és elemzési menedzserrel (BKK), Bereczky Ákos mikromobilitási szakértővel és Rab Judit közterületfejlesztési és szabályozási vezetővel (BKK) élőben beszélget Édes Balázs urbanista, közlekedésgazdász.
Hallgasd alább:
Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!
A korábbi adásokban Erő Zoltánt, Budapest főépítészét, Kádár Bálintot, a Kortárs Építészeti Központ elnökét, Somogyi Krisztina építészetkritikust, az Építészfórum volt főszerkesztőjét, Vincze Miklós újságírót, a városi történetek kutatóját, Osvárt Andrea színésznőt, társasházi aktivistát, Bardóczi Sándort, Budapest főtájépítészét, Vitézy Dávid városmobilitási szakértőt, a Budapesti Közlekedési Központ alapítóját, Tamási Miklóst, a Fortepan alapító szerkesztőjét és a Hangkert podcast alkotói közösségét faggattuk.
A címlapkép a budapesti Petőfi Sándor utca torkolatában, a Ferenciek tere felől nézve készült 1939-ben, forrása a Fortepan. A beszélgetés létrejöttét és a podcast elkészítését Budapest Főváros Önkormányzata támogatta. Az adást élőben rögzítettük, elnézést kérünk a hanghibákért.
Kapcsolódó cikkünk:
Budapesten még küzdeni kell a biciklisávokért, de a világ legélhetőbb városa, Bécs már régen a két kerékre és a két lábra szavazott
Mindkét főváros vezetése 20 százalékra csökkentené az autók részesedését a mindennapi közlekedésben, de Bécs jóval előrébb jár, mint Budapest. Petra Jens, a bécsi Mobilitási Ügynökség vezetőhelyettese szerdán Budapesten beszélt az ottani helyzetről.
Hallgass bele ezekbe is:
Vitézy Dávid: Az autók kiszorítása a belvárosból nem budapesti, hanem világtendencia
Élhetőbbek lettek-e a városok az autózás elterjedésével, ahogy az 1939-es New York-i világkiállításon bemutatott utópia, a Futurama ígérte? Városi témákkal foglalkozó podcastsorozatunk újabb epizódjában Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ alapítójával beszélget Édes Balázs urbanista.
Küzdenünk kell Budapest egyediségéért, mert lassan minden világváros ugyanolyan
A képekből ítélve az elmúlt száz évben mintha csak az autók és az öltözködés változott volna a fővárosban. Hogyan tűnnek el Budapest jellegzetes részletei? Városi témákkal foglalkozó podcastsorozatunk újabb epizódjában Tamási Miklóssal, a Fortepan alapító szerkesztőjével beszélget Édes Balázs urbanista.
Kapcsolódó cikkek
A nők inkább tömegközlekednek vagy gyalogolnak, a férfiak inkább bringáznak vagy autóznak Budapesten